Tietoa meistä

Alueyhdistys perustettiin 24.5.2007 joensuulaisvanhempien katto-organisaatioksi. Pyrimme yhdistämään kaikki Joensuun peruskoulut, vanhempainyhdistykset ja -toimikunnat alueen koululaisia koskevissa asioissa. Yhdistys on Suomen Vanhempainliiton jäsen.

Teemme yhteistyötä alueemme lasten ja nuorten järjestöjen, koulujen sekä muiden Suomen Vanhempainliiton alueyhdistysten kanssa. Toimintamuotoina on kouluun ja kasvatukseen liittyvän tiedon kokoaminen ja välittäminen sekä ajankohtaisten, yleisölle avoimien, keskustelutilaisuuksien järjestäminen. Tarvittaessa teemme esityksiä kodin ja koulun yhteistyön kehittämiseksi.

Yhdistyksen hallitus kokoontuu vain tarvittaessa. Sääntömääräinen vuosikokous on maaliskuussa. Kaikki alueen vanhemmat (!), koulujen yhteistyötoimikuntien vanhemmat, vanhempainyhdistykset ja muutkin koulukysymyksistä kiinnostuneet olette tervetulleita jäseneksi. Kuulemme mielellämme myös ehdotuksianne aluetoiminnan kehittämiseksi.

Tiedotamme toiminnasta sähköisen jäsenrekisterimme kautta sekä Facebookissa. Osallistuminen edellyttää jäsenyyttä. Vuosikokouksen päätöksellä yhdistys ei kerää jäsenmaksua. Jäsenyys ei velvoita mihinkään, mutta tuo tukea toiminnallemme ja muut vanhemmat ulottuvillesi. Liittymään pääset Yhteystiedot sivulta liittymiseen tarkoitetulla lomakkeella.